Alapszabály


Gyulai Városszépítő és Környezetvédő Egyesület alapszabálya

Az egyesület létrejöttére, működésére és megszűnésére a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (PTK), illetve az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról 2011. évi CLXXV. törvény és ezek rendelkezéseivel összhangban jelen alapszabály az irányadó.

PREAMBULUM
Folyamatosan változó világunkban mindenkinek és minden szervezetnek folytonosan meg kell újulnia, alkalmazkodnia kell az új és újabb helyzetekhez. Mégis nagyon fontos, hogy az állandóság, a változatlanság is jelen legyen, hisz a változások iránya csakis ehhez mérhető. Egyesületünk életében ezt az állandóságot jelenti mindaz az eszmeiség, melyet előd-szervezeteink képviseltek 1868 óta. A közösségért, a városunkért, Gyuláért végzett önzetlen munka, az itt élők segítése, a helyi – élő és élettelen – környezet védelme, közös történelmünk emlékeinek megóvása, a múlt értékeinek megőrzése a jövő nemzedékei számára az a küldetés, az a feladat, melyet 1868. óta adtak, adunk tovább, illetve képviselünk munkánkkal, hiszen meggyőződéssel valljuk, hogy „A Földet nem szüleinktől örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön”.   

  1. AZ EGYESÜLET NEVE, SZÉKHELYE, BÉLYEGZŐJE

1.     §
Az egyesület neve:
Gyulai Városszépítő és Környezetvédő Egyesület (az alapszabályban: Egyesület)
Az egyesület székhelye:    
Gyula, Esze Tamás u. 2.
Az egyesület jogi személy

Az egyesület bélyegzője:   
Kör alakú, benne a Gyulai Vár képe, körben „Gyulai Városszépítő Egyesület 1868 óta” felirattal.
Az egyesület rövidített neve:
Gyulai Városszépítő Egyesület
Az egyesület közhasznú szervezet.


2.     AZ EGYESÜLET ÁLTALÁNOS MŰKÖDÉSE, CÉLJA, MŰKÖDÉSI TERÜLETEI, FELADATAI, MŰKÖDÉSI FORMÁI

2.     §
ÁLTALÁNOS MŰKÖDÉS:
Az Egyesület működése nyílt és demokratikus.
Az Egyesület az alkotmányosság, a demokrácia és a jogállamiság alapján végzi tevékenységét.

3.     §
Összehangolja a tagság tevékenységét, és elősegíti megyei, országos és nemzetközi megjelenítését, ellátja szervezeti életük és munkájuk, érdekeik sokoldalú képviseletét. Az Egyesület hatóköre nemzetközi.

4.     §
Az Egyesület pártsemleges társadalmi szervezet. Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete politikai pártoktól független, azoktól anyagi támogatást nem kap, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, országgyűlési és megyei, fővárosi önkormányzati választáson képviselő-jelöltet nem állit és nem támogat.
Az Egyesület tartózkodik minden szélsőségtől, kirekesztő megnyilvánulástól, erőszaktól és békétlenségtől, fellép e jelenségekkel szemben. Az Egyesület választott tisztségviselői nem lehetnek egyidejűleg politikai párt tagjai, vagy alkalmazottai.

5.     §
Ingatlant működtethet rendezvények megtartása, képzés, továbbképzés, szakkörök, klubok, szervezeti összejövetelek és egyéb közösségi célok érdekében.

6.     §
Főpályázóként és stratégiai partnerként részt vesz helyi, térségi, megyei, régióbeli, országos és nemzetközi pályázatokban.

7.     §
Az Egyesület munkája során arra törekszik, hogy a tevékenységi körét érintő kérdésekben minél szélesebb körű egyetértést érjen el. A kitűzött célok megvalósítása érdekében együttműködésre törekszik a települések és a megye Önkormányzataival, valamint a tagságával, azonban – független társadalmi szervezetként - nem áll az Önkormányzatok irányítása és ellenőrzése alatt.

8.     §
Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez, gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapszabályban meghatározott tevékenységre fordítja.

9.     §
AZ EGYESÜLET CÉLJAI (TEVÉKENYSÉGEK TERÜLETEI):
1.     városszépítészet
2.     természet és környezetvédelem
3.     sporttudomány, sportegészségügy, sportszervezés és sportmenedzsment
4.     fizikai aktivitásra, sportos életvitelre nevelés és ösztönzés
5.     szabadidős- és sportrendezvények szervezése
6.     szemléletformálást szolgáló workshopok, rendezvények szervezése
7.     önfoglalkoztatást elősegítő tanácsadás, szemléletmód átadás, készségfejlesztés
8.     innovatív és kreatív kommunikációs, média- és marketing tartalmak létrehozása az egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás fokozásának szolgálatában
9.     egészségmegőrzés, egészségfejlesztés, prevenció
10.  szociális tevékenységek

11.  §
TEVÉKENYSÉGEK KIFEJTÉSE:
Városszépítészet területen:
  1. várost szerető erők összefogása
  2. a város történelmi, építészeti és természeti értékeinek megóvása, az értékek teremtése érdekében
  3. az egyesület törekszik a lakosság városszeretetre nevelésére, a város védelmére, szépítésre irányuló társadalmi aktivitás növelésére
  4. a városi élet színvonalának emelésével a lakosság társadalmi közérzetének jobbítására
  5. a városhoz való kötődés erősítésére
  6. kutatásokat kezdeményez, előadásokat, szakmai vitákat, kiállításokat rendez
  7. részt vállal a fejlesztési és rendezési tervek megvitatásában
  8. társadalmi munkát szervez, és esetenként saját pénzeszközei terhére finanszírozza is az elképzelések megvalósítását.

Természet és környezetvédelem terén:
  1. segíti a lakóhelyi épített és természeti környezet ápolását, megóvását
  2. közreműködik a lakóhelyi és természeti környezet megóvásában és fejlesztésében, a társadalmi devianciák mérséklésében

Kulturális tevékenység kapcsán:
  • közreműködik a kulturális szolgáltatások körének bővítésében

Sport, egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, szociális tevékenység során:
  1. ismeretterjesztés, tudatosítás, prevenciós feladatok segítése, szervezése,
  2. a fiatalok, idősek, fogyatékkal élők, szociálisan rászorulók segítése, kapcsolódó projektekben történő aktív részvétel
  3. életmódformálás, fizikai aktivitás ösztönzése a figyelmet a sport, a testmozgás jótékony hatásaira irányítva
  4. a szülők, pedagógusok, szakemberek fizikai aktivitással kapcsolatos ismereteinek bővítése, mindezt a sport- és egészségtudományos, sportmenedzsment és egyéb sport- és testnevelés szakpedagógiai ismeretek egyidejű átadásával, korszerű, innovatív eszközök alkalmazásával, közérthetően.
  5. az egyesület kiemelt célja, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének, foglalkoztatásának elősegítése és a kapcsolódó szolgáltatások végzése. A város, kistérség foglalkoztatási helyzetének javítása különféle szolgáltatásokon keresztül. Céljai eléréséhez támogatásokat, adományokat pályázati forrásokat vesz igénybe és használ fel. Az egyesület közhasznú tevékenységet folytat a város és a mindenkori kistérség foglalkoztatásának javítása, növelése érdekében. Tevékenységei közé tartozik tágabb értelemben rendezvények, programok, előadások szervezése, kiadványok, füzetek szerkesztése, szolgáltató központ kialakítása, nyári diákmunka rendszerének megszervezése, munkájának végzéséhez közvetlenül álláskeresők alkalmazása, stb. Az egyesület céljai eléréséhez terveket dolgoz ki, melyeket a célok eléréséhez szükséges feltételek megteremtésével, s működése során – tagjainak kifejtett tevékenységén keresztül – megvalósít. Az egyesület magát és programjait kiadványokban, hirdetésekben, különféle módokon propagálja. Az egyesület szolgáltatásainak igénybevételéből nem zár ki senkit, azok bárki számára elérhetőek és biztosítottak.


Családok, családi közösségek területén:
  1. gyermekfelügyelet megszervezése önkéntes és kölcsönös alapon (akár az idősebb generációk bevonásával is)
  2. napközbeni gyermekellátás és –felügyelet
  3. egyéb, a családi közösségek építését szolgáló programok, rendezvények szervezése

A fogyasztóvédelem kapcsán:
  • Érdemi szerepet vállal a fogyasztóvédelem érvényesítésében, szervezeti továbbfejlesztésében

Az emberi és állampolgári jogok, értékek védelme gyarapítása kapcsán:
  1. erősíti az egyéni és a közösségi autonómiát,
  2. elősegíti a nemzeti összetartozást, a polgári fejlődést,
  3. érvényesíti az alapvető emberi és polgári jogokat, a szuverenitást és a szolidaritást az egyén és a közösség életében egyaránt,
  4. óvja és fejleszti a magyar nemzeti kultúrát és az itt élő nemzetiségek kultúráját, elfogadva más elvek és szokások érvényesülését, amennyiben azok a humanizmust, az erőszakmentességet, a békés együttműködést szolgálják,
  5. szorgalmazza az állami kötelezettségek megvalósítását, az érdekképviselet és érdekérvényesítés lehetőségeit az állam, az önkormányzatok és a lakosság jogainak és kötelezettségeinek kölcsönös érvényesülését a demokrácia és polgári fejlődés során

12.  §
AZ EGYESÜLET MEGVALÓSÍTANDÓ FELADATAI, A KITŰZÖTT CÉLOK ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN:
1.     Részt vesz nemzetközi és hazai eseményeken, rendezvényeken, kiállításokon, vásárokon, találkozókon, stb.
2.     Segíti, szervezi, koordinálja a civil kiadványok létrehozását,
3.     Tájékoztatást, és térképek, kiadványok, egyéb promóciós termékek előkészítését, kiadását, elkészítését, árusítását végezheti
4.     A civil szempontból fontos rendezvények, programok kezdeményezésében, lebonyolításában aktív szerepet vállalhat, programokat szervezhet és rendezhet,
5.     A tagságot folyamatosan informálja az általa tervezett programokról,
6.     Kérdőíves felmérést végezhet a civilek körében (szokások, igények felmérése, stb.), ezekből statisztikákat készíthet
7.     Az ifjúság nevelésében szerepet vállal
8.     Sport- és szabadidős tevékenységet végez, sport- és szabadidős feladatokat lát el
9.     Együttműködik felsőfokú-, középfokú- és szakiskolákkal, egyéb felnőtt-képző és tanfolyam-szervező szervezetekkel, magánszemélyekkel
10.  Tanulmányutakat szervez
11.  Együttműködik szakmai szervezetekkel és más egyesületekkel, alapítványokkal, civil szervezetekkel
12.  elősegíti az emberi kapcsolatok építését, az emberi viszonyok rendezettségét, az együttélés, az egymásrautaltság kölcsönös elismertetését, a szolidaritás erősödését
13.  közreműködik az önkormányzati feladatok végrehajtásában
14.  jószolgálati munkát vállal szociális, egészségügyi, oktatási, kulturális és jogi ügyekben
15.  kiemelt figyelmet szentel a gyermekek, az ifjúság, a nyugdíjasok, fogyatékkal élők, szociálisan hátrányos helyzetűek problémáinak, segíti azok feltárását, képviseletét, megoldását
16.  népszerűsíti a megye természeti, történelmi, kulturális, földrajzi, stb. értékeit környezetvédelmi és természetvédelmi eseményeket, rendezvényeket szervez
17.  közreműködik a nemzeti, a nemzetiségi és a kisebbségi kultúra megismertetésében, hagyományainak ápolásában, népszerűsítésében, megőrzésében

12. §
KÖZHASZNÚSÁG:
Az 1997. évi CLVI. törvény 26. § c., pontjában foglaltak szerint az Egyesület céljai megvalósítása érdekében végezni kívánt tevékenységei az alábbi közhasznú tevékenységnek felelnek meg:
  1. egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, gyógyító-, egészségügyi rehabilitációs tevékenység
  2. szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak gondozása
  3. tudományos tevékenység, kutatás
  4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
  5. kulturális tevékenység
  6. kulturális örökség megóvása
  7. műemlékvédelem
  8. természetvédelem, állatvédelem
  9. környezetvédelem
  10. gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet
  11. hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése
  12. emberi és állampolgári jogok védelme
  13. a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos tevékenység
  14. sport, a munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével
  15. fogyasztóvédelem
  16. rehabilitációs foglalkoztatás
  17. munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének, foglalkoztatásának elősegítése – ideértve a munkaerő-kölcsönzést is – és a kapcsolódó szolgáltatások
  18. euro-atlanti integráció elősegítése
  19. közhasznú szervezetek számára biztosított – csak közhasznú szervezetek által igénybe vehető – szolgáltatások
  20. bűnmegelőzés és az áldozatvédelem

  1. AZ EGYESÜLETI TAGSÁG KELETKEZÉSE, MEGSZŰNÉSE, A TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

13.  §
Az egyesület tagja lehet minden természetes személy, aki belépési nyilatkozatával az alapszabályban foglaltakat elfogadja.

14.  §
1.     Az egyesület pártoló tagja lehet minden olyan természetes és jogi személy, illetve kollektíva, aki, illetve amely az egyesületet anyagilag is rendszeresen támogatja.
2.     A természetes személy pártoló tagok személyesen, a jogi személy pártoló tagok és kollektívák állandó megbízott útján képviseltetik magukat az egyesület közgyűlésein.

15.  §
  1. Az egyesület tiszteletbeli tagja lehet az a személy, akit a közgyűlés a város érdekében kifejtett közéleti, művészeti, tudományos, vagy egyéb kiemelkedő tevékenységéért tiszteletbeli taggá választ.
  2. A tiszteletbeli tagságra az elnökség tesz javaslatot a közgyűlésnek.

16.  §
  1. A tagfelvételt kérők felvételüket a „Belépési nyilatkozat” kitöltésével és az elnökséghez való eljuttatásával kérhetik.
  2. A felvételről az elnökség dönt, határozatáról a felvételt kérőt értesíti. Elutasítás esetén a határozat ellen a soron következő közgyűléshez lehet panasszal fordulni. A panaszt a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül az elnökséghez lehet benyújtani.
  3. Az egyesület tagjait tagfelvételi könyvben tartja nyilván, név, lakcím, munkahely, foglalkozás és a felvételi határozat számának feltüntetésével.

17.  §
Az egyesületi tagság megszűnése:
A tagság megszűnik:
  • Kilépéssel
  • Jogi személy jogutód nélküli megszűnése esetén
  • Természetes személy halála esetén
  • Törléssel
  • Kizárás esetén

A kilépési szándékot legalább 3o nappal a kilépés előtt írásban kell jelezni.
Ha a tag felhívás ellenére sem teljesíti alapsza­bályban vállalt kötelezettségeit, tevékenysége ellentétes annak előírásaival, vagy magatartása az etikai kódex nor­máiba ütközik az Egyesület elnöksége kizáró határozatot hoz.
A tagsági viszony megszűnésével a tagoknak az Egyesülettel szemben a befizetett tagdíjjal kapcsolatban követelése nem lehet. Az Egyesület viszont követelheti a tagdíjat a tagsági viszony fennállásáig.

18.  §
A tagok jogai:
1.     A közgyűlésen részt venni.
2.     Megválasztás esetén az Egyesület testületeiben tisztséget viselni.
3.     Megválasztott tisztségéből az Elnökséghez írásban benyújtott nyilatkozattal lemondani.
4.     A közgyűlés és elnökségi ülés összehívására, illetve napirendjére javaslatot tenni
5.     A közgyűlést és az elnökséget javaslatokkal, kezdeményekkel megkeresni.
6.     Az ülésekre előterjesztett javaslatok megvitatásában határozatok és ajánlások meghozatalában szavazati joggal részt venni.
7.     A tisztségviselők funkcióból való visszahívását kezdeményezni.
8.     Az Egyesület szolgáltatásait igénybe venni, azok jellegétől függően ingyenesen, kedvezményesen, vagy teljes szolgáltatás ellenében.
9.     Gazdálkodó szervezetekkel fennálló konfliktusaikban az Egyesület állásfoglalását kérhetik.
10.  Kül- és belföldi üzleti kapcsolataikban, levelezésükön az Egyesületi tagság tényét jogosultak feltüntetni.

19.  §
A tagok kötelességei:
1.     Az Egyesület célját támogatni és munkájában részt venni.
2.     Az Alapszabály és az ülések határozatait betartani, ajánlását figyelembe venni.
3.     Az Egyesület munkájához szükséges - az üzleti titkot nem sértő - információkat rendelkezésre bocsátani.
4.     Gazdálkodói munkájában az Egyesület többi tagjának érdekét szem előtt tartva az együttműködés szellemét erősíteni.
5.     A meghatározott etikai normákat betartani.
6.     Az éves tagdíjat befizetni. Amennyiben a tagdíjat határidőre, illetve az azt követő első figyelmez­tetésre nem fizeti be, az Elnökség törli a tagok sorából, erről külön értesítést nem küld.

20.  §
1.     A pártoló tagok jogai és kötelességei megegyeznek a rendes tagok jogaival és kötelességeivel.
2.     A tiszteletbeli tagok tagdíjat nem fizetnek, jogaik megegyeznek a rendes tagok jogaival.
3.     A jogi személy tagok, illetve kollektívák 1-1 szavazati joggal rendelkeznek, és a jogukat állandó megbízottjuk útján gyakorolják.
4.     Az egyesület alapító tagjai azok a tagok, akik belépési szándékukat a belépési nyilatkozat beadásával az alakuló közgyűlésig kinyilvánították.

21.  §
  1. AZ EGYESÜLET SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE, MŰKÖDÉSE

Az egyesület szervei:
Az Egyesület vezető szervei:
  1. Közgyűlés
  2. Elnökség (tagjai: az elnök, alelnök, titkár, 4 tag)

Az Egyesület vezető, irányító tisztségviselői:
  1. Elnök
  2. Alelnök
  3. Titkár
  4. Elnökségi tag (4 fő)
A vezető, irányító tisztségviselő tisztségéről az Elnökséghez benyújtott írásos nyilatkozattal lemondhat.

Az Egyesület további szervei, szervezeti egységei:
  1. Felügyelő Bizottság
  2. Szakosztály, Tagozat, Szekció
A Felügyelő Bizottság tagja, a Szakosztály, Tagozat, Szekció vezetője tisztségéről az Elnökséghez benyújtott írásos nyilatkozattal lemondhat.

22.  §
1.     A közgyűlés
Az Egyesület legfőbb szerve a közgyűlés, amely a tagok összességéből áll. A közgyűlést évente legalább egyszer, illetve szükség szerint össze kell hívni.  A tagoknak a közgyűlésre szóló meghívót, vala­mint ezzel egyidejűleg a napirendet a közgyűlés előtt legalább 14 nappal írásban kell megkapniuk. A közgyűlés érvényes döntéseket csak olyan kérdésekben hozhat, amely a napirenden szerepel.
Az Egyesületnek ötévente tisztújító közgyűlést kell tartania.
A közgyűlést és a rendkívüli közgyűlést az elnökség hívja össze, és azt az elnök, illetve az alelnök, vagy az elnök javaslata alapján közgyűlés eseti döntése szerinti személy vezeti le.
Rendkívüli közgyűlés összehívásához legalább a tagok 2o %-nak - ok és cél megjelölésével történő összehívási javaslata szükséges.  A rendkívüli közgyűlést a javaslat­nak az elnökséghez történő beérkezéstől számított 3o na­pon belül össze kell hívni.
A közgyűlés akkor határozatképes, ha azon a tagok több mint 5o%-a megjelent.   Határozatképtelenség esetén a megismételt közgyűlést ugyanazon napon az eredetihez képest fél órával később is össze lehet hívni, mely a jelenlevők számától függetlenül határozatképes.
Ugyanazon napirenddel összehívott közgyűlés a jelen­lévők számától függetlenül határozatképes, ha erre a körülményre a tagok figyelmét a meghívóban kifejezetten felhívták.
A közgyűlés ülései nyilvánosak.
A határozatokat a közgyűlés egyszerű szótöbbséggel hozza.
A szavazás nyíltan történik, a közgyűlés bármely résztvevőjének javaslatára azonban a közgyűlés elhatároz­hatja a titkos szavazást.
Személyi kérdésekben a szavazás módja titkos. A köz­gyűlés - többes jelölés kivételével - elrendelheti a nyílt szavazást is.
Az Elnök, az Alelnök, az elnökségi tagok, a Felügyelő Bizottság és a Titkár megválasztása titkos szavazással történik. Az elnökjelöltek közül megválasztottnak azt a személyt kell tekinteni, aki az érvényes szavazatok több mint felét megszerezte. Amennyiben a jelöltek közül senki nem kapja meg az érvényes szavazatok több mint felét, abban az esetben a tisztségre jelölt két legtöbb szavazatot szerzett személy között újabb szavazást kell tartani. A megismételt szavazás győztese a legtöbb szavazatot kapott személy lesz.
Az Alelnök és a Titkár megválasztása során, ugyanezen eljárásrend érvényes.
Az elnökségi tagjelöltek, illetve a Felügyelő Bizottsági tagjelöltek közül megválasztottnak a betölthető helyek számával megegyező számú legtöbb szavazatot szerzett személyt kell tekinteni. Esetleges szavazategyenlőség esetén nem kell megismételt szavazást tartani, ha a szavazategyenlőség nem befolyásolja a megválasztottak személyét. Ellenkező esetben a megismételt szavazás csak (a betölthető helyeknek megfelelő sorrenddel érintett) azonos szavazatot szerzőkre terjed ki, közülük megválasztottnak kell tekinteni az első szavazás során már betöltött helyek felett fennmaradó helyek szerinti legtöbb szavazatot szerzett személy(eke)t. 
A szavazás minden tisztség esetében külön-külön szavazólapon történik, tehát külön szavazólapon lehet szavazni a betölthető tisztségekről. A szavazatok érvényességének megállapításakor az egyes tisztségekre vonatkozó szavazatokat ennek megfelelően tisztségenként elkülönítetten kell érvényesség szempontjából vizsgálni. Az érvényesség vizsgálatakor az adott tisztségviselői kategóriában betölthető helyeknél kevesebb számú szavazat leadása, a nem előírás szerinti „X” vagy „+” megjelölés alkalmazása, illetve a lehetségesnél több szavazat bejelölése egyaránt érvénytelenséget jelent.

A Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:
1.     az Egyesület megalakulásának, feloszlásának, más Egyesülettel történő egyesülésének a kimondása;
2.     az Alapszabály elfogadása és módosítása;
3.     az Elnök, az Alelnök, a Titkár és az elnökségi tagok, (tehát az Elnökség), továbbá a Felügyelő Bizottság tagjainak megválasztása és visszahívása;
4.     tagdíj mértékének megállapítása;
5.     az Elnökség éves beszámolójának elfogadása;
6.     a Közhasznúsági Jelentés elfogadása
7.     döntés minden olyan kérdésben, amelyet jogszabály vagy az Alapszabály a Közgyűlés hatáskörébe utal.
A Közgyűlés, az Egyesület érdekében végzett sok éves kiemelkedő munkavégzés elismerésére „Egyesületi Érem” díjat adományozhat.

23.  §
2.     Elnökség
Az elnökség az Egyesület két közgyűlése közötti általános hatáskörű testületi irányító szerv, tehát jogosult dönteni mindazokban a kérdésekben, amely nem tartozik a közgyűlés hatáskörébe. Létszáma 7 fő.

Az Elnökség Tagjai:
1.     A közgyűlés által választott elnök
2.     A közgyűlés által választott alelnök
3.     A közgyűlés által választott titkár
4.     A közgyűlés által választott 4 tag
Az Elnökség két Közgyűlés közötti időszakban - a kizárólagos hatásköröket kivéve - gyakorolja a Közgyűlés hatáskörét, irányítja az Egyesület működését. Az Elnökség tagjai munkájukat társadalmi munkában végzik. Az Elnökség tagjai megbízásukat az alapszabályhoz csatolt nyilatkozatuk értelmében vállalják.
Az Elnökség szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. Az Elnökséget az Elnök írásban hívja össze. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább öt nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek, és az ülés tárgysorozatáról leírást kapnak. Az Elnökség ülései nyilvánosak.
Az Elnökség határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Határozatképtelenség esetén legkésőbb 15 napon belül az Elnökséget ismételten össze kell hívni. Határozatképtelenség miatt ismételten összehívott ülések is csak akkor határozatképesek, ha azokon az elnökségi tagok több mint fele jelen van. Az Elnökség üléseire - annak tárgykörére figyelemmel - esetenként további tagok hívhatók meg, a Felügyelő Bizottság tagjait és a Szekciók vezetőit pedig – tanácskozási joggal – meg kell hívni.
Az Elnökség, mint vezető szerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján
a)     kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
b)    bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

Az Elnökség feladatai és hatáskörei:
  1. tagsági viszony keletkezésével és megszűnésével kapcsolatos eljárás;
  2. a Közgyűlés összehívásával, működésével kapcsolatos előkészítő és a Közgyűlés munkáját elősegítő szervező tevékenység;
  3. az Egyesület gazdasági tevékenységével kapcsolatos döntés előkészítő munka, az éves programok, költségvetés megvitatása és a Közgyűlés elé kerülő előterjesztés elfogadása;
  4. az Egyesület Szervezeti és Működési Szabályzatának, továbbá Ügyrendjének megvitatása és elfogadása;
  5. az Elnök éves beszámolójának elfogadása;
  6. személyzeti munka irányítása;
  7. tisztségviselők, ügyintézők beszámoltatása;
  8. az Egyesület tagjának kizárásával kapcsolatos eljárás;
  9. minden olyan eljárás, amely nem tartozik a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe, és amelyeket az Elnökség hatáskörébe von.
  10. a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe nem tartozó belső szabályzók, szabályzatok elkészítése és elfogadása (gazdálkodási szabályzatok, stb.)
Az egyesület elnöksége az éves beszámoló elfogadásával egyidejűleg köteles elkészíteni a közhasznúsági jelentést, melynek elfogadása az egyesület közgyűlésének kizárólagos hatáskörébe tartozik.

 A közhasznúsági jelentésnek tartalmaznia kell:
  1. a számviteli beszámolót
  2. a költségvetési támogatás felhasználását
  3. a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást
  4. a cél szerinti juttatások kimutatását
  5. a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptói, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét
  6. a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét
  7. a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót
A közhasznú szervezet éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.
Az Elnökség határozatképes, ha tagjai közül az elnökségi tagok több mint fele jelen van. Az Elnökségnek csak olyan, a jogszabályi előírásoknak megfelelő nagykorú személy lehet a tagja, aki nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától és tagja az Egyesületnek. Az Elnökség határozatait szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.
Az elnökség szükség szerint, de legalább félévente egy alkalommal tart ülést.
Megbízatása öt évre szól.

24.  §
3.     Elnök
Megbízatása 5 évre szól. Feladata az elnökség munká­jának irányítása, az Egyesület kép­viselete.

Az Elnök feladata és hatásköre:
1.     az Egyesület tevékenységének irányítása;
2.     a Közgyűlés összehívása, határozatainak ellenjegyzése;
3.     döntés és intézkedés az Elnökség ülései közötti időszakban az Elnökség hatáskörébe tartozó kérdésekben;
4.     a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásának irányítása és ellenőrzése;
5.     kapcsolattartás más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel;
6.     irányítja az Elnökség munkáját;
7.     vezeti az Elnökség üléseit;
8.     képviseli az Egyesületet;
9.     intézkedik és dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;
10.  tervezi, szervezi az Egyesület gazdálkodását, előkészíti a gazdálkodásra vonatkozó döntéseket;
11.  összehívja az Elnökség üléseit;
12.  vezeti az ügyintéző apparátust;
13.  irányítja az Egyesület gazdálkodását;
14.  utalványozási jogot gyakorol;
15.  gyakorolja a munkáltatói jogokat;
16.  minden olyan feladat ellátása, amelyet jogszabály vagy az alapszabály az Elnök hatáskörébe utal.

25.  §
4.     Alelnök
Közgyűlés által választott személy. Megbízatása 5 évre szól. Az alelnök teljes joggal, ugyancsak önállóan képviseli az Egyesületet, és gyakorolja az elnök jogait, az Egyesület operatív feladatainak, gyakorlati működésének felelőse.
Feladata az Egyesület ügyviteli munkájának végzése is a közgyűlés, az alapszabály és az elnök iránymutatásai alapján.

Feladata és hatásköre:
1.     az Egyesület tevékenységének irányításához szakmai segítségnyújtás;
2.     előkészíti a Közgyűlés összehívását, határozatainak ellenjegyzését;
3.     döntések és intézkedések jogszerűségének folyamatos kontrollja, ellenőrzése
4.     a feltételek biztosítása a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásához irányításához és ellenőrzéséhez;
5.     kapcsolattartás más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel;
6.     segíti az adott ügyekben létrehozott munkacsoport munkáját;
7.     előkészíti az Elnökség üléseit;
8.     képviseli az Egyesületet;
9.     intézkedik és dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;
10.  szervezi és végzi a külső támogatók felkutatását, bevonását;
11.  vezeti az Egyesület végrehajtó apparátusát;
12.  a más szervekkel kötendő együttműködési megállapodásokat szervezi, előkészíti,
13.  utalványozási, illetve kizárólag az Elnök által utalványozott tételeknél ellenjegyzési jogot gyakorol;
14.  gyakorolja működéssel kapcsolatos ellenőrzési jogokat;
15.  minden olyan feladat ellátása, amelyet jogszabály, Közgyűlési, Elnökségi vagy Elnöki döntés a hatáskörébe utal.

26.  §
5.     Titkár
Az Egyesület tagjai közül a közgyűlés által választott személy, megválasztása 5 évre szól. Feladata az Egyesület ügyviteli munkájának végzése a közgyűlés, az alapszabály és az elnökség iránymutatásai alapján. A titkár tagja az Egyesület elnökségének.

A Titkár feladata és hatásköre:
1.     az Egyesület tevékenységének irányításához szakmai segítségnyújtás;
2.     előkészíti a Közgyűlés összehívását, határozatainak ellenjegyzését;
3.     döntések és intézkedések jogszerűségének folyamatos kontrollja, ellenőrzése
4.     a feltételek biztosítása a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásához irányításához és ellenőrzéséhez;
5.     az Elnök által meghatározott körben kapcsolattartás más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel;
6.     segíti az adott ügyekben létrehozott munkacsoport munkáját;
7.     az Elnök rendelkezései szerint előkészíti az Elnökség üléseit;
8.     az Elnökség, illetve az Elnök által meghatározott körben képviseli az Egyesületet;
9.     intézkedik és dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;
10.  szervezi és végzi a külső támogatók felkutatását, bevonását;
11.  vezeti az Elnök által meghatározott feladatok végrehajtó apparátusát;
12.  a más szervekkel kötendő együttműködési megállapodásokat szervezi, előkészíti, jóváhagyásra az Elnök és az Elnökség elé terjeszti
13.  ellenjegyzési jogot gyakorol;
14.  gyakorolja működéssel kapcsolatos ráruházott ellenőrzési jogokat;
15.  minden olyan feladat ellátása, amelyet jogszabály, Közgyűlési, Elnökségi vagy Elnöki döntés a Titkár hatáskörébe utal.

27.  §
6.     Elnökségi tagok
Végzik az SZMSZ szerint hatáskörükbe tartozó tevékenységet, ellátják az elnök, alelnök távollétében, illetve tartós akadályoztatása esetén a rájuk ruházott teljes hatáskört, képviselik az Egyesületet.

Az elnökségi tagok feladatai:
Rendszeresen beszámolnak tevékenységükről az elnöknek, az ügyvivő alelnöknek és az elnökségnek. Szervezik a szakértők munkáját, rendszeresen tarják a kapcsolatot az Egyesület tagjaival, szekcióival, szakosztályaival. Az elnökkel, alelnökkel való munkamegosztásban, a számukra meghatározottak szerint gondoskodnak az elnökség határozatainak végrehajtásáról.

28.  §
7.     Felügyelő Bizottság
A közgyűlés által választott háromtagú testület. Tag­jai közül elnököt választ. Tagjaiként nem választhatók meg az elnökség tagjai.
Hatáskörébe tartozik az egyesület gazdálkodásának fo­lyamatos kontrollálása, jogszerű működésének ellenőrzése.
Évente szükség szerint, de legalább egy alkalommal ülésezik, határozatait egyhangú döntéssel hozza.
Munkájáról évente egy alkalommal a közgyűlésnek szá­mol be.
Megbízatása 5 évre szól.
A Felügyelő Bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.
A Felügyelő Bizottság nyílt szavazással tagjai közül Elnököt választ a Bizottság mandátumával megegyező időtartamra. A Felügyelő Bizottság tagja nem lehet az, aki a vonatkozó jogszabályban meghatározott összeférhetetlenségi feltételeknek nem felel meg. Ennek megfelelően nem lehet a Felügyelő Bizottság (mint felügyelő szerv) elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki
a)     az Egyesület elnöke vagy az Elnökség tagja,
b)    az Egyesülettel, mint közhasznú szervezettel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
c)     az Egyesület, mint közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást -, illetve
d)    az a)-c) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
A Felügyelő Bizottság tagjai munkájukat társadalmi munkában végzik. A Felügyelő Bizottság tagjai megbízásukat az alapszabályhoz csatolt nyilatkozatuk értelmében vállalják.
Működésére az Elnökség működésének szabályait kell alkalmazni.
A Felügyelő Bizottság tagjait egyenlő jogok és azonos kötelezettségek illetik meg, így különösen: jogosult az Egyesület működését és gazdálkodását ellenőrizni, jelentést, tájékoztatást, illetve felvilágosítást kérni az Egyesület Közgyűlésétől, illetve munkavállalóitól, az Egyesület könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja. A Közgyűlés ülésén tanácskozási joggal részt vehet, jogszabálysértés vagy súlyos mulasztás esetén köteles a Közgyűlést tájékoztatni, és annak összehívását kezdeményezni.
A Felügyelő Bizottság ülései nyilvánosak, üléseiről sorszámozott jegyzőkönyvet készít, határozatait ugyancsak sorszámozza.
A jegyzőkönyv tartalmazza: az ülés helyét, idejét, a jelenlévő tagok, meghívott személyek és a jegyzőkönyvvezető nevét, a napirendet, a hozzászólásokat, az érdemi határozatokat és azok hatályát. A jegyzőkönyvet úgy kell vezetni, hogy abból az érdemi döntést támogatók és ellenzők számaránya megállapítható legyen. A Felügyelő Bizottság bármely tagja jogosult jegyzőkönyvbe foglaltatni neve feltüntetése mellett a döntésre leadott szavazatát. A jegyzőkönyvet a Felügyelő Bizottság ülésén a résztvevő tagok aláírják.
A Közgyűlés elé kerülő költségvetési tervezetet a Felügyelő Bizottság köteles megtárgyalni, véleményét írásba foglalni, s ezt a Közgyűlés elé terjeszteni.
A Közgyűlés elé kerülő, a gazdálkodásról készített jelentést a Felügyelő Bizottság köteles megtárgyalni, véleményét írásba foglalni, s ezt a Közgyűlés elé terjeszteni.
A Felügyelő Bizottság, mint felügyelő szerv ellenőrzi a közhasznú szervezet működését és gazdálkodását. Ennek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
A Felügyelő Bizottság tagja, mint a felügyelő szerv tagja a közhasznú szervezet Elnökségének (vezető szervének) ülésén tanácskozási joggal részt vehet, illetve részt vesz, ha jogszabály vagy a létesítő okirat így rendelkezik.
A Felügyelő Bizottság, mint felügyelő szerv köteles az intézkedésre jogosult Elnökséget, mint vezető szervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
a)     a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult Elnökség, mint vezető szerv döntését teszi szükségessé;
b)    a mulasztásban, vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.
Az intézkedésre jogosult Elnökséget, mint vezető szervet a felügyelő szerv indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén az Elnökség, mint vezető szerv összehívására a Felügyelő Bizottság, mint felügyelő szerv is jogosult.
Ha az arra jogosult tisztségviselő vagy szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság, mint felügyelő szerv köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.

29.  §
8.     Szakosztály, Tagozat, Szekció
A tagok minimum 4 fős csoportja, az Egyesület keretein belül, annak szabályaihoz alkalmazkodva önálló, tevékenységük, szakmai jellemzőik, együttműködési viszonyaik, érdekközösségeik alapján működő szakosztályokat, tagozatokat, szekciókat hozhat létre. A Szakosztályok, a Tagozatok, a Szekciók a Közgyűlés, illetve az Elnökség által meghatározott keretek között önállóan tevékenykednek. A pénzeszközök felhasználása viszont csak az Egyesület, utalványozásra és ellenjegyzésre jogosult tagjai által, a meghatározott szabályok szerint történhet.
A Szakosztály, a Tagozat, a Szekció működési rendjét, ügyrendjét az Egyesület szabályaival összhangban önállóan határozza meg.
A Szakosztály, a Tagozat, a Szekció ügyeinek vitelére, tevékenységének szervezésére Szakosztályvezetőt, Tagozatvezetőt, Szekcióvezetőt választ, illetve választhat, aki nem minősül az Egyesület tisztségviselőjének. A Szakosztályvezető, Tagozatvezető, Szekcióvezető vezeti a szakosztály, tagozat, szekció működésével kapcsolatos kimutatásokat, végzi a felmerülő feladatokat.
A Szakosztály, Tagozat, Szekció kezdeményezheti, hogy az általános és speciális gazdálkodási és működési szabályokkal összhangban, a Közgyűlés illetve az Elnökség adott esetre vonatkozó jóváhagyó döntése szerint az Egyesület a Szakosztály, Tagozat, Szekció tevékenységéhez kapcsolódó pályázatot nyújtson be. Ebben az esetben az önerő biztosítása miatt szükséges fedezet előteremtése, biztosítása a Szakosztály, Tagozat, Szekció kötelessége, e nélkül a benyújtás nem is kezdeményezhető.
A Szakosztály, Tagozat, Szekció jogosult támogatók bevonására céljai elérése érdekében, de az Egyesület Titkára egyetértésével elkészített támogatási, együttműködési megállapodás csak az Elnökség jóváhagyó döntése esetén, az Egyesület Elnökének ellenjegyzésével léphet hatályba, lehet érvényes.

30.  §
A képviselet szabályai
Az Egyesületet harmadik szemé­lyek előtt az elnök és az alelnök önállóan, akadályoztatásuk esetén az általuk kijelölt két elnökségi tag együttesen képviselik. A Szövetség bankszámlája felett az elnök és az alelnök önállóan, az elnökségi tagok közül pedig az előzőek által erre felhatalmazott bármely két tisztségviselő együttesen jogosult rendelkezni.
A képviseletben az Egyesület egyeztetett álláspontja kel1 érvényesüljön.
Az Egyesület elnöksége útján, saját nevében közvetlen kapcsolatot tart az illetékes törvényhozási, államigazgatási, közigazgatási, társadalmi és egyéb szervezetekkel. A választott vezető tisztségviselők csak magyar állampolgárok lehetnek, feladatukat társadalmi munkában végzik.

31.  §
  1. AZ EGYESÜLET GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA

Az Egyesület non-profit szervezet, nem nyereségérdekeltségű. Céljai elérése érdekében - kiegészítő jelleggel - gazdasági-vállalkozási tevékenységet folytathat.
Az Egyesület közhasznú szervezetként műkö­dik és gazdálkodik. A költségvetést és a pénzügyi beszá­molót az elnökség terjeszti évenként a közgyűlés elé.
Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik, amelyet a Közgyűlés fogad el. Az Egyesület gazdálkodásáról az Elnökség jelentést készít, amelyet elfogadás céljából a Közgyűlés elé terjeszt.
Az Egyesület fenntartási költségeit a tagdíjakból, egyéb bevételekből és a tagok által nyújtott támogatások­ból fedezi. A tagdíjat évente az elnökség javaslata alapján a Közgyűlés állapítja meg.
Az Egyesület rendelkezésére álló pénzeszközök és va­gyontárgyak szabályszerű kezeléséről az Egyesület elnöke és alelnöke gondoskodik.
Az Egyesület megszűnése esetén vagyonával, a megszűnését kimondó határozatban létrehozott Felszámoló Bizottság rendelkezik. Amennyiben az Egyesület megszűnésekor a vonatkozó közgyűlési rendelkezés nem születik, úgy ennek hiányában a vagyon a Társadalmi Egyesülések Országos Szövetségére száll, amely köteles azt az Egyesület céljaival összhangban felhasználni, fejlesztésre fordítani.
Az Egyesület saját vagyonával felel tartozásaiért, tagjai tartozásaiért nem felel. A tagok abban az esetben felelnek az Egyesület tartozásaiért, amennyiben bizonyíthatóan maguk okozták a tartozást.
Az Egyesület vagyonát képezi – meglévő, illetve megszerzett vagyonán túl - az állami, illetve pályázati támogatás, a tagdíjbevétel, saját gazdálkodásának eredménye, valamint bármely szervezet, vagy személy által, ingó és ingatlan átruházása, pénzbeli juttatása.

32.  §
  1. A KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉGRE VONATKOZÓ KÜLÖN RENDELKEZÉSEK

  1. Az elnökség köteles gondoskodni olyan nyilvántartás vezetéséről, amelyből a közgyűlési és az elnökségi határozatok tartalma, időpontja, hatálya, a döntést támogatók, és ellenzők számaránya (amennyiben lehetséges, akkor személye is) megállapítható. Ezen nyilvántartást évenként, folyószám szerinti sorrendben kell vezetni.
  2. Az Egyesület közhasznú működésével kapcsolatos irataiba bárki betekinthet. Az iratbetekintést hivatali időben, előzetes írásbeli kérelem alapján 15 napon belül kell teljesíteni.
  3. Az Egyesület közhasznúsági jelentését, és beszámolóját úgy teszi közzé, hogy az Egyesület székhelyén azt 15 napra kifüggeszti.
  4. Az Egyesület közhasznú szolgáltatásaiból a tagokon kívül, azokkal azonos feltételek mellett bárki részesülhet.
  5. Az elnökség az Egyesület igénybe vehető közhasznú szolgáltatásairól, azok igénybevételének módjáról és elérhetőségéről tájékoztatót köteles készíteni, és a tagokon kívül potenciális érintettek minél szélesebb körében megismertetni, ennek keretében az egyesület az általa nyújtott és bárki által igénybe vehető szolgáltatásait és azok igénybevételének módját és elérhetőségét közzéteszi, annak megléte esetén, honlapján, illetve a helyi sajtóban, kifüggeszti a helyi hirdető tábláján. A helyi sajtóban történő közzététel a Gyulai Hírlapban történik.
  6. Az Egyesület elnöksége a döntéseit és a közgyűlés által hozott döntéseket írásban - a döntés meghozatalától számított 15 napon belül postai úton - közli a döntésben érintettekkel. Az elnökségi és közgyűlési döntések nyilvánosságra hozatala az Egyesület honlapján történik.
  7. Az Egyesület által nyújtott szolgáltatásokat bárki igénybe veheti, aki azok iránt érdeklődik, az Egyesület nem zárja ki, hogy tagjain kívül más is részesülhessen közhasznú szolgáltatásaiból.
  8. Az Egyesület kapcsolatot tart más civil szervezetekkel, munkáltatókkal, állami és önkormányzati intézményekkel és szervezetekkel.
  9. A közhasznú szervezet köteles a beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági mellékletet készíteni, amelyet a beszámolóval azonos módon köteles letétbe helyezni és közzétenni.

33.  §
  1. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Az alapszabály módosításait, illetve a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapszabályt a 2012. február 16-án megtartott közgyűlés fogadta el.
A jelen alapszabályban nem rendelkezett kérdések te­kintetében a vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
Gyula, 2012. március 13.                  
                                                                                         _____________________________
                                                                                              Dr. Németh Endre
                                                                                                          elnök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése